سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و ابن جریر طبرى در تاریخ خود از عبد الرحمن پسر ابى لیلى فقیه روایت کرده است ، و عبد الرحمن از آنان بود که با پسر اشعث براى جنگ با حجاج برون شد . عبد الرحمن در جمله سخنان خود در برانگیختن مردم به جهاد گفت : روزى که با مردم شام دیدار کردیم ، شنیدم على ( ع ) مى‏فرمود : ] اى مؤمنان آن که بیند ستمى مى‏رانند یا مردم را به منکرى مى‏خوانند و او به دل خود آن را نپسندد ، سالم مانده و گناه نورزیده ، و آن که آن را به زبان انکار کرد ، مزد یافت و از آن که به دل انکار کرد برتر است ، و آن که با شمشیر به انکار برخاست تا کلام خدا بلند و گفتار ستمگران پست گردد ، او کسى است که راه رستگارى را یافت و بر آن ایستاد ، و نور یقین در دلش تافت . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :1
کل بازدید :20614
تعداد کل یاداشته ها : 9
103/2/21
2:27 ص

 

  • تفاوت جوهری عمیق بین فنّ اخلاق و فنّ فقه:

اخلاق با باطن ما کار دارد با باطن عمل کار دارد نه اینکه این کار حرام است بنابراین یک مِیْز جوهری عمیق بین فنّ اخلاق و فنّ فقه هست؛ آنجا که سخن از باید و نباید هست آنجا که سخن از واجب و حرام است می‌شود فقه, آنجا که سخن از هیزم جهنم و تیغ جهنم و خار جهنم و چرک جهنم است می‌شود اخلاق. غِسلین یعنی چرک, فرمود افرادی که گرفتار خطای فکری‌اند عمداً یا خطیئه عملی‌اند اینها چرک‌خوران جهنم‌اند غذایشان همین است در دنیا چرک می‌خوردند در آخرت هم چرک می‌خورند

بر گرفته از دروس اخلاق حضرت آیت الله جوادی آملی